Duidelijke taal nodig? Bel De Kleine Lettertjes: 06 - 28063863.

Facebook- en beursactie voor NBTC in Las Vegas

‘Wat kunnen we eens voor leuks verzinnen voor die belangrijke vakbeurs in Las Vegas? En hoe kunnen we dat idee zó optuigen dat we er in social media maximaal mee scoren?’ Dat vroeg het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) ons. Het werd hilarisch. Of, zoals veel Amerikaanse beursbezoekers zeiden: ‘Awesome!’.

Al eerder schreef ik over onze campagne voor het NBTC. We bedachten het visueel sterke character Mr. Holland. En we vonden in Add Some Orange een tekstuele kapstok waarover iemand bij het NBTC zei: ‘Ik heb in jaren niet zo’n goed zinnetje gehoord’. Het mooie is dat we dat naar alle mogelijke media kunnen doorvertalen. Immers: met een goed idee kun je alle kanten op. Website. Infographics. Twitter. Facebook. Blogs. DM. Maar eerst heb je dus een goed concept nodig. En dat hebben we hier.

Wat bedachten we, uitgaande van Add Some Orange? ‘Wat zou het geinig zijn als we die Mr. Holland eens een emmer oranje verf over de beursbezoekers laten uitstorten. Dat levert grappige foto’s op. Die kun je posten, het is leuk om te delen en je kunt er ook nog een wedstrijdje aan koppelen’. En zo deden we het. Uiteraard werd er geen echte verf gebruikt. Mr. Holland werd voorzien van een model dat oogt als een enorme stroom oranje verf. Beursbezoekers vonden het meer dan leuk om op de foto te komen. Hier wat voorbeelden. En op Facebook nog veel meer. Have fun!

TXTschrijver, Add Some Orange, Facebook, Las Vegas 2012

 

Terug naar HOME 

 

 

Tekstschrijver op geheime missie voor IT Defensie

De IT van de Nederlandse Defensie is ernstig aan vernieuwing toe. Om die reden werken twee grote marktpartijen aan een ‘bid’ om die enorme klus te mogen klaren. De Kleine Lettertjes werkt voor één van de twee biedende consortia.