Duidelijke taal nodig? Bel De Kleine Lettertjes: 06 - 28063863.

Crossmediale campagne voor NBTC: Mr. Holland

Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) was al enige tijd bezig om Nederland in het buitenland te ‘verkopen’. Een aantal bureaus had daar de tanden al op stukgebeten. Wij pakten het anders aan. We ontwikkelden een character van vlees en bloed.

Het NBTC communiceert onder andere met zogenoemde meeting planners. Dat zijn een soort buitenlandse ‘reisleiders’ voor de zakelijke markt. Zij bedenken en regelen voor bijvoorbeeld een bedrijf in Amerika een aansprekende buitenlandse reis. Liefst denken ze dan aan Nederland. Om dat te bereiken, bedachten we een character: Mr. Holland. Een schot in de roos.

Bij dat character zochten we vervolgens de ideale vertolker. Deze ‘Mr. Holland’ is een ware entertainer, die op buitenlandse beurzen de show voor ons land steelt. En we lieten Mr. Holland op tal van andere manieren de harten van de (overwegend vrouwelijke) meeting planners veroveren. Met klassieke DM, om te beginnen. Teasers volgens de regels der kunst. Daarna de inhoudelijke DM. Die stuurde de ontvangers door naar een Persoonlijke URL (PURL). Van daar werd men op alle mogelijke manieren de wereld van Mr. Holland ingezogen. Website. Twitter. Facebook. E-mail. Een prachtige case.

Mr. Holland ging voor het eerst live de vloer op tijdens de EIBTM, een internationale beurs in Barcelona, in het najaar van 2011. We wilden de bezoekers aan den lijve laten ervaren wat Nederland is essentie is. Hier doen we dingen anders. Leuker. Creatiever. Opvallender. Mr. Holland was gecast op zijn performance skills: hij kan zingen, prima entertainen. Zo klom hij onder het podium op om een klein concert te geven. Dat leidde tot flink wat broeierige blikken van de vrouwen meeting planners, die tot hun verrassing oog in oog kwamen te staan met Mr. Holland. Een soort 50 shares of orange, zeg maar.

Terug naar HOME 

Tekstschrijver op geheime missie voor IT Defensie

De IT van de Nederlandse Defensie is ernstig aan vernieuwing toe. Om die reden werken twee grote marktpartijen aan een ‘bid’ om die enorme klus te mogen klaren. De Kleine Lettertjes werkt voor één van de twee biedende consortia.